Huanchaco 24 mei - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu Huanchaco 24 mei - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu

Huanchaco 24 mei

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

25 Mei 2014 | Peru, Huanchaco

Weer eens een onderkomen met wifi !
Na Montanita zijn we naar de kustplaats Mancora gereden. Hier kwamen we in het donker aan; zowel de motorrijders als de auto's. De grens met Peru werd vlot genomen ondanks dat het invullen van alle benodigde documenten twee uur duurde. De camping was erg basic maar de eigenaar erg gastvrij. Basic betekent geen elektriciteit, wifi of warm water. douche en wc werd voorzien van opgevangen regenwater. goed geslapen en om zes uur ontbijten voor de reis naar Huanchaco. Hier voor donker aangekomen en in een kroeg beland die eigendom is van een Brabo uit Best !
Eric voelde zich gisteren wat minder maar na een nachtje zweten is het vandaag weer helemaal goed. Een stressmoment werd bij Eric en William veroorzaakt omdat ze zonder benzine dreigden te komen in de woestijn doordat ze uren met tegenwind moesten rijden en er geen enkel benzinestation in de buurt was. Met nog een beetje reserve werd de pomp gehaald.
De groep ligt op dit moment helemaal uit elkaar en het lukt steeds maar niet om te hergroeperen. dit wordt veroorzaakt door technische problemen; kapotte motoren, storingen aan auto's (meerdere auto's en motoren zijn al met takelwagen naar andere plaatsen en landen vervoerd) maar ook valpartijen bij de motoren en lichamelijke problemen. Vandaag wilde iemand behulpzaam zijn en tankte twee motoren af met water. Dit leverde voor die motorrijders anderhalf uur vertraging op en een noodgedwongen overnachting halverwege. we zakken steeds verder Peru in en in het binnenland is het dor en woestijnachtig. Colombia was goed georganiseerd, mooi en schoon. Ecuador in mindere mate en Peru is het minst ontwikkeld. Nog steeds worden we gewaarschuwd voor de alom aanwezigheid van criminaliteit terwijl we er niets van merken. Morgen hebben we een relatief korte rit van 8 tot 10 uur. We slapen in ieder geval uit en hebben om 7 uur ontbijt.
Groeten van ons allemaal vanuit Peru !

• 25 Mei 2014 - 07:44

Appie Aarts:

Hoi William,

We volgen je met vol enthousiasme. Super de verhalen. Het zal wel heel vermoeiend zijn, maar een heel grote ervaring wat je allemaal ziet en meemaakt.

Heel veel succes en geniet

Groetjes

Appie en Mieke

• 26 Mei 2014 - 22:37

Renate Van Hak:

Heei William, grote neef en mede-avonturiers!
    Wat leuk om jullie te volgen op deze manier en wat een bijzondere reis. Kan wel opmaken dat er pittige momenten bij zijn. Geniet met volle teugen, goede maar toch zeker een veilige reis William!!
    Lieve groeten van een brabo uit Best :-), xx Renate