Nederland-Spanje 13 juni - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Team Brabo - WaarBenJij.nu Nederland-Spanje 13 juni - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Team Brabo - WaarBenJij.nu

Nederland-Spanje 13 juni

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

14 Juni 2014 | Brazilië, Salvador

vandaag naar Salvador voor de wedstrijd. omdat we op het schiereiland zitten moeten we een uur met de veerboot en we willen op tijd op het oranje-plein zijn dus vroeg vertrekken.
Op het Oranje-plein is het letterlijk oranje en staat een Andre Hazes look-a-like De Vlieger te vertolken. de sfeer zit er goed in. De dubbeldekker van de Oranje Camping vertrekt om één uur en gaat ons voor naar het stadion. In de stoet rijdt ook de G-klasse van de Oranje Trophy mee. andere auto's zijn, vanwege reclame uitingen, door de FIFA verboden. Een oranje gekleurde stoet luid zingende Nederlanders trekt door de oude stad van Salvador. Onderweg worden we luid aangemoedigd door de Brazilianen maar ook Spanjaarden en andere nationaliteiten doen mee. Zo moet een voetbalfeest zijn. Na een tocht van een uur komen we bij het stadion aan. Bij aanvang van de wedstrijd worden de volksliederen gespeeld. Dat van Spanje klinkt maar matig maar bij het Wilhelmus zingt iedereen uit volle borst mee; weer kippenvel.
De wedstrijd is natuurlijk weergaloos met een mooie overwinning van 5-1 voor Nederland. Na afloop terug naar het plein. De Brazilianen vinden het allemaal prachtig. Zoals ze zeggen; eerst het eigen land en dan het mooie spel van Robben.
We zullen het nog vaak horen de komende dagen.
Wat een ervaring !

  • 14 Juni 2014 - 16:05

    Coen Dito:

    Ongelooflijk, wat een feest! En niet alleen voor jullie globetrotters, maar voor heel voetbal minnend Nederland en de wereld.
    Als ik de foto's zie, kan ik mij voorstellen dat het niet bepaalt een straf is om, nadat jullie je einddoel hebben bereikt, extra beloont worden met een kanjer van een voetbal wedstrijd. Ikzelf had klamme handen toen ik naar de wedstrijd keek. En kon vervolgens tot drie uur s 'nachts wakke. Dit moet van gaal en die geweldige voetballers niet meer flikken, want dan schakel ik direct over op dameshockey! Die meiden doen het ook erg goed. Trouwens de Heren ook. Ik hoop dan jullie nog heel veel genieten, de laatste dagen en kom heelhuids thuis. Ik heb tzt nog een verjaardag in te halen, als mijn zoon daar nog tijd voor heeft.
    Ik heb de reisverslagen allemaal gevolgd, soms hielt ik mijn hart vast, voor zover dit mogelijk is, maar soms was ik stinkend jaloers dat ik er niet bij was.
    Misschien oooooit?
    Groeten Coen.

  • 14 Juni 2014 - 20:26

    Chris:

    Dat pakken ze jullie niet meer af!
    Wat blijft jullie het meest bij: Of de reis Of deze overwinning..........
    Moet geweldig zijn om dat mee te mogen maken!

    Geniet er nog van en ontSPANJE!

    Gtx from Belgium

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Team Brabo

Team Brabo neemt deel aan de Oranje Trophy, www.oranjetrophy.nl New York - Rio, 14 landen, 25.000 km Ons team bestaat uit: Antoon vd Langenberg en Rob Dito (Brabo2Rio) William Kusters (Brabo BMWilliam) Eric Verstappen (Brabo Biker)

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 38456

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Oranje Trophy 2014 New York - Rio

Landen bezocht: