Salvador 12 juni - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Team Brabo - WaarBenJij.nu Salvador 12 juni - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Team Brabo - WaarBenJij.nu

Salvador 12 juni

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

13 Juni 2014 | Brazilië, Salvador

We zijn in Salvador aangekomen ! De stad aan de kust van Brazilië in de staat Bahia waar Nederland haar eerste groepswedstrijd tegen Spanje zal spelen. We hebben aan de rand van de stad afgesproken te verzamelen en zijn in een groep naar het stadion gereden. Een leuk gezicht; oranje auto's en motoren in een lint door een Braziliaanse stad. De Brazilianen vinden het allemaal geweldig en we worden begroet met opgestoken duimen en luid getoeter. rond het stadion hebben we wat foto's gemaakt en zijn vervolgens doorgereden naar de oude binnenstad waar het Oranje-plein is. Natuurlijk stuitte dit op officiele tegenwerking want op auto uit Nederland had niemand gerekend en dan zouden die ook nog op een plein moeten staan. We merken ondertussen dat er al heel veel Nederlanders in de stad zijn en ook die vinden het allemaal geweldig dat wij daar met auto's en motoren staan. uiteindelijk mogen we het plein op. We zijn net op tijd voor de aftrap van de eerste wedstrijd en kijken Brazilië-Kroatie in een lokale kroeg tussen de Brazilianen; wat een sfeer !
Nu net wakker in het hotel aan de andere kant van het water. Na het ontbijt de veerboot naar de oude stad nemen en dan Nederland-Spanje !

Oh ja, ben ik de vorige keer vergeten te vertellen. Brazilië heeft een fenomeen dat we eerder nog niet tegenkwamen. Nee, niet de wulps gevormde vrouwen maar de Churrascaria. Dat is een restaurant met een steeds vergelijkbaar concept: een buffet met pasta, rijst, groenten en salades en aan tafel komt steeds een andere ober met een grote spies met steeds verschillend gegrild rundvlees. Als je dan knikt snijdt de ober een stuk af. Hierna komt een andere ober en dat proces herhaald zich tot je letterlijk knapt.
Het is all you can eat en dat doen we dan ook steeds. Dit is echt heel erg lekker en heel erg goed.

• 13 Juni 2014 - 13:54

MVDB Te L:

Denk dat ik wel weet wie het meeste op heeft....... ;-)

• 13 Juni 2014 - 13:56

MVDB Te L:

Ennu.... succes vanavond bij de wedstrijd !!!!!!
    Ik denk dat heel het Oranjecafé zsjeloers op jullie is.......

• 13 Juni 2014 - 14:55

Appie En Mieke Aarts:

Heel veel plezier met de wedstrijd en hopen op een goede uitslag voor nederland

• 13 Juni 2014 - 21:53

Michel En Mieke:

He, heren, goed gedaan ! de Tocht volbracht.
    Dank voor jullie verhalen. Geweldig om te lezen.
    Nu hopen op een goede afsluiting met een positief resultaat voor Nederland tegen Spanje.

Groet,
    Michel en Mieke

• 21 Juni 2014 - 19:47

Mia Van Der Linden:

heb al jullie verslagen gelezen geweldig en ook weer heel blij dat jullie weer thuis zijn.
    heb er van genoten
    gr. mia en wil