Montanita 21 mei 416km - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Team Brabo - WaarBenJij.nu Montanita 21 mei 416km - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Team Brabo - WaarBenJij.nu

Montanita 21 mei 416km

Door: William

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

22 Mei 2014 | Ecuador, Puerto López

omdat wij op 20 mei al verder dan Quito zijn gereden, hoeven we maar 365km te rijden. we vertrekken om 6uur en na een uurtje begint het te gieten. om 8.00u gaan we ontbijten en een beetje opdrogen, daarna weer de regen in. er zijn wegwerkzaamheden en we moeten een heel stuk onverhard. in het begin een beetje onwennig, maar het gaat langzaam beter. we hebben een nieuw soort navigatie, een briefje in de tanktas, misschien is dat de reden dat we een afslagje misten. we kijken op de kaart en besluiten terug te rijden en een doorsteek te maken. eerste paar km een asfaltweg door de jungle, een klein dorpje, daarna begint het onverhard. gravel en zand wisselen elkaar af, het wordt natter. in de modder blijken de banden van Eric onvoldoende grip te hebben, hij gaat onderuit. wat is ie vies! motor oprapen en verder. het wordt slechter en we denken om te draaien. dan komt er een local voorbij, die ons helpt de motor weer in de goede richting te zetten, hij zegt dat het verderop beter wordt. we gaan dus door. in het volgende dorpje stopt hij, en wijst ons de weg. buiten het dorp : WATER! erdoorheen en weg volgen. dit betekent dat we ongeveer 20 keer een rivier moeten doorwaden, en we zijn dan ook zeik nat. Eric moet nog een paar keer rechtgezet worden in het water. we komen bij een loopbrug, daar moeten we dus met de motor overheen. we scoren een paar bananen bij een local voor de nodige energie. na 3,5uur zien we eindelijk weer asfalt, das lekker, dan nog 10min rijden en komen op de Rob te beschrijven camping.

• 23 Mei 2014 - 16:10

Moon:

Living on the edge!

Gaat allemaal goed zo te lezen, goed op m'n daddy passen want het is niet zo'n held met pistolen & coke...

Veel plezier nog! Hier alles goed en de dames komen ook alweer bijna terug!

xx

• 23 Mei 2014 - 17:45

Chris:

Mannen,

Toch nog een flinke uitdaging; als het asfalt op is gaat 't toch een beetje op Parijs- Dakar lijken!
    Cross banden zijn geen luxe zo te lezen.

Succes en, ook al ben je klets nat, veel plezier.

Gtx from Belgium