Montanita 22 mei - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Team Brabo - WaarBenJij.nu Montanita 22 mei - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Team Brabo - WaarBenJij.nu

Montanita 22 mei

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

22 Mei 2014 | Ecuador, Puerto López

We zijn aangeland in Montanita. Een klein kustplaatsje dat bekend staat om zijn spectaculaire golven en de aantrekkingskracht op hippies en aanverwant spul. Direct bij aankomst op de camping werd ons al cocaïne en marihuana aangeboden. Vandaag relaxen we een beetje want hierna zijn het 17 aaneengesloten reisdagen. We maken lange dagen; om 7 uur in de auto (of motor) en tegen het donker binnen. Dat komt omdat op de wegen (en het is de Pan American Highway !) snel rijden niet mogelijk is; gemiddeld rijden we 40 tot 50 kilometer per uur. 500 kilometer is dan 11 uur sturen.
Quito was een hele drukke stad met veel verkeer (en vervuiling) en stof van de vulkanen. Hier zijn we de evenaar overgestoken en zijn nu op het zuidelijk halfrond.

Even terug naar Medellin (Colombia). In deze stad hebben we een privé tour gedaan naar het leven van Pablo Escobar. We hebben onder andere zijn graf bezocht, zijn huis en de huizen die hij in de achterbuurten van Medellin heeft gebouwd voor de armsten.
In het huis van Escobar kregen we een speciale rondleiding (na natuurlijk wat geld geschoven te hebben) in het complex. Het is een appartementencomplex waar elk lid van de familie een verdieping had. In de kelder van een grote gevangenis ingericht waar tegenstanders werden gefolterd en gedood.
Antoon had geen zin om mee naar boven te gaan en bleef bij de politieagent, die het complex moest bewaken, zitten kletsen (in z'n beste Spaans natuurlijk). Uiteindelijk heeft de politieman een foto gemaakt van Antoon waar deze het pistool van de agent vast mocht houden. Bizar....

• 22 Mei 2014 - 22:08

Rian:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Goede reis en veel plezier.

Groet Bert en Rian

Team Brabo

Team Brabo neemt deel aan de Oranje Trophy, www.oranjetrophy.nl New York - Rio, 14 landen, 25.000 km Ons team bestaat uit: Antoon vd Langenberg en Rob Dito (Brabo2Rio) William Kusters (Brabo BMWilliam) Eric Verstappen (Brabo Biker)

Actief sinds 16 Maart 2014