29Mei Machu Pichhu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu 29Mei Machu Pichhu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu

29Mei Machu Pichhu

Door: William

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

29 Mei 2014 | Peru, Machu Picchu

De apothose van deze week zullen we maar zeggen. Wij besluiten niet om 6 uur met de bus mee te gaan, da's veul te vroeg. dus lekker uitslapen, beetje ontbijten, of niet. beetje typen, rest koffie drinken en geld scoren. dan toch in de bus. goed dat we dat niet zelf hoeven te rijden, het is erg steil, en de locale buschauffeur doet goed zijn best. komen 1350m hoger aan bij Machu Picchu, we kunnen het tijdens de rit al een beetje zien, ziet er indrukwekkend uit, we beginnen ons al af te vragen hoe dit in hemelsnaam gerealiseerd is! We nemen een gids, en beginnen aan de tour. hij verteld erg enthousiast en veul.Ze hebben 80 jaar aan deze stad gewerkt en er eigenlijk maar 15jaar gewoond. Toen begon de burgeoorlog en moesten de jonge mannen gaan vechten, die kwamen nooit meer terug. De oudere mensen moesten naar het dal, kwamen in aanraking met spanjaarden, ziektes enz en gingen dood. Je staat versteld hoe ze al de stenen perfect op elkaar gestapeld hebben gekregen. De muren staan ook bewust schuin, en zijn bestand tegen aardbevingen. enzo verstelde hij nog veul meer. we werden al een beetje slapjes, en wat blijkt, T heeft wat Coca blaadjes in zijn portemonee. wij maken graag gebruik van deze lekkernij, de gids doet er nog wat bij en we krijgen de energie van 10 glazen Joris Driepinter! Zo maken we de rondleiding af, het wordt bijzonder goed onder en schoongehouden. Na de rondleiding eten we iets met KIP (ja iedereeen) en gaan weer met de bus naar beneden. het is lekker weer en we moeten om19.00 uur met de trein mee naar Ollant enz, waar we slapen bij onze voertuigen. dus nog wat tijd over om te relaxen.

• 30 Mei 2014 - 13:03

Michel En Mieke:

Mooie verhalen, blijf schrijven, we lezen ze graag. Ook met foto's.
    Kippen zijn sowieso lekker all over the world.
    Wist je dat kippen de meest naaste nog levende familie van de dinosaurussen zijn?
    Voor wat dat waard is...
    Rij ze nog ! Veul plezier.

• 04 Juni 2014 - 20:42

Ton:

blijf schrijven; leuk om te lezen; wij blijven volgen (als dat volgende week ook lukt vanuit de ardeche)