23 mei Mancora 575km - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu 23 mei Mancora 575km - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Team Brabo - WaarBenJij.nu

23 mei Mancora 575km

Door: William

Blijf op de hoogte en volg Team Brabo

29 Mei 2014 | Peru, Machu Picchu

na lange tijd even een up date. dit is niet alleen voor de lezer, maar ook voor mij, mijn harde schijf zit vol. We moeten vandaag door de hoofdstad van Ecuador, Guayaquil. dit is weerzo'n ongeorganiseerde rotzooi zonder borden. zelfs met nav missen we 'n afslagje en dit kost een tijdje. dat we niet de enigen zijn blijkt dat we in de stad toch een paar keer oranje voertuigen tegen komen. we passen onze nav aan. De BMW 5 (met alpenkaart), wordt vervangen door een I-phone met Skobbler. de bevestiging is gesponsord door Tineke Abeelen, waarvoor dank.we vinden onze weg en vervolgen onze weg langs bananenplantages, afgewisseld met stadjes. in een van de dorpjes is het file, wat blijkt een van onze collega motorrijders is aangetikt en gevallen. dader doorgereden, Christ afgeschaafde arm en wat schade aan de motor. Dan de grens met Peru, die overwinnen we in 1,5 uur. na de grens verandert het landschap snel, we rijden vlak langs de kust, en links van ons beginnen eigenlijk meteen de bergen, er groeit niets! alles bruin en stof. wat ook verandert in de stad dat er ineens allemaal 3 wielertjes rondrijden, dat zijn taxietjes waar je met 2 man in kan met meestal een idioot aan het stuur, dan weet je het wel. in Peru hebben ze nog nooit gehoord van wachten, of even rustig afwachten, nee gelijk op de toeter en ze doen maar wat. erg onrustig verkeersbeeld en erg vermoeiend. We krijgen nog een politiecontrole, maar we hebben natuurlijk alles perfect in orde. laatst stuk rijden we in het donker en besluiten we samen met de G te rijden, die ziet wat meer. we komen op de camping, er is niemand. gaan maar weer, eten wat in het stadje waar we nog wat Trophy gangers tegenkomen. Eric heeft wat verhoging en we besluiten terug te gaan naar de camping. T+R komen later met een half Goois team, de andere helft slaapt in hotel.

Team Brabo

Team Brabo neemt deel aan de Oranje Trophy, www.oranjetrophy.nl New York - Rio, 14 landen, 25.000 km Ons team bestaat uit: Antoon vd Langenberg en Rob Dito (Brabo2Rio) William Kusters (Brabo BMWilliam) Eric Verstappen (Brabo Biker)

Actief sinds 16 Maart 2014